بازاریابی هنر: چالش‌های بازایابی و فروش محصولات هنری

بازاریابی هنر: چالش‌های بازایابی و فروش محصولات هنری

آیا هنرمند فروشنده خوبیه؟
به این پرداخته شده که به دلیل تفاوت ماهیت و فلسفه خلق‌ محصولات هنری با محصولات دیگه، نحوه فروش و بنابراین نحوه بازاریابی متفاوتی رو خواهند داشت.

۱۴۰۰/۰۸/۱۲

علم بازاریابی در تعاریف جدیدش عنوان می‌کنه؛
بر اساس نیازی که مردم دارن کالا یا خدماتی رو تولید کنید و اون رو بفروشید.

 

آثار هنری برای چه اساسی تولید می‌شن؟ 

در واقع تو بازاریابی اول یه کالایی رو تولید نمی‌کنن و بعد براش دنبال مشتری بگردن. اما در مورد هنر و ادبیات مسأله متفاوته چون هنرمند اثر رو برای دل خودش خلق می‌کنه نه برای بازار مصرف.
اگر قرار باشه این افراد بر اثر خوشایند و تقاضای یک جامعه اقدام به خلق یک اثر ادبی یا هنری بکنن اون کالای تولید شده ممکنه دیگه هنر یا ادبیات ماندگار محسوب نشه. 
اون‌هایی که در عالم هنر و ادبیات ماندگار شدن از مواردی هستن که هنرمند یا ادیب بی‌پرده با خودش و جامعه‌ش رو به رو شده و الزامن حرفی رو نمی‌زنه که خوشایند که عامه پسند باشه.
چون اگر عامه پسندی بچسبه به هنر و ادبیات، اون رو از روح هنر و ادبیات دور می‌کنه.

بر این اساس اگر که یک هنرمند یا ادیب بخواد کالاش رو بفروشه یا برای نشر آثارش سرمایه‌ای داشته باشه و لازم باشه بازاریابی و توسعه بازار انجام بشه آیا اصلن عنوان بازار در توسعه بازار یا شناخت بازار مطرح میشه؟
برمی‌گردیم به همون تعریف مربوط فرآیند تولید کالا در علم بازاریابی.

چالش اصلی 


چالش اصلی از اینجا شروع می‌شه که بازخوردهایی که از بازار برای اصلاح و بهبود یک کالا میاد، نمی‌تونه در مورد یک اثر ادبی یا اثر هنری، الزامن بهبود دهنده وضعیت اون اثر از نظر هنری و ادبی باشه،
هرچند که ممکنه در جهت عامه پسند بودن اون اثر گام بلندی برداره ولی در نهایت منجر به حذف روح هنری از اون اثر می‌شه.


راه حل چیه؟ 


در زمینه پیدا کردن مخاطب مواقعی که هنرمند در یک عصری خاص زندگی می‌کنه که نوع تفکر غالب در اون جامعه تفکر سطح خاصی باشه که در تعارض با اثر خلق شده باشه تقریبن کار زیادی نمی‌شه کرد.
قبل از هرچیز بایستی جامعه و مخاطب هدف آماده پذیرش اثر ادبی یا اثر هنری باشه تا بشه در مورد میزان مخاطب و تمایل پرداخت بها توسط اون صحبت کرد.
به این موضوع روحیه خود هنرمند یا ادیب رو هم اضافه بکنید معمولن وقتی که جنبه های بازاری پیدا می‌کنه، باعث آزردگی هنرمند یا ادیب واقعی می‌شه چون اون اثر نه برای سوددهی، که برای ماندگاری ساخته شده.

 

در بخشی از بازاریابی هنر احتمالن احتیاج به تبیین تکنیک‌ها یا ظرافت‌های یک اثر هنری هست، تا اشخاص به درک مناسب‌تری از اثر هنری یا ادبی برسن؛ بدون اینکه جامعه مخاطب رو نادان یا بی‌سواد فرض کنیم.
به هر حال چالش عرضه آثار هنری نوظهور بسیار زیاده حالا اگر که آثار قدیمی باشن که از هنرمندان و ادبای شناخته شده باشن و زمان کار خودش رو در ترویج اون آثار انجام داده باشه کار راحت‌تره و البته بیشتر واسطه‌گری هنر یا اثر هنری  می‌شه 

اما وقتی یک هنرمند در قید حیاته و زمان زیادی هم از تولید آثارش نگذشته و اون اثر ارزش ماندگار شدن در تاریخ ادبیات و هنر رو داره وضعیت متفاوته.

اولن نیاز به یک نگرش بلند مدتی داره که بازاریاب به تبع اینکه در حوزه کسب و کار فعالیت داره به دنبال سود سریع و زودبازدهی هستش و برای یک اثر هنری واقعی ممکنه این اتفاق به زودی رخ نده. 

 

برچسب‌ها: بازاریابیفروش

استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.

استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.

استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.

استخر میلاد در مجموعه رفاهی میلاد شهرداری کرج اولین استخر شهرداری کرج با شهرداری BPC می باشد.

سادگی و اثر بخشی ©۱۴۰۳